Spanje

Ik ben dol op Spanje! Het weer, het eten, de mensen, de steden, de zee, de natuur. Eigenlijk alles. De eerste keer dat ik in Spanje kwam was toen ik een jaar of 16 was. Met mijn ouders en vrienden gingen we 2 weken naar Benidorm. Daar zaten we in een appartementcomplex met zwembad, avondeten en animatie. Een paar jaar later ging ik naar Lloret de Mar, zonder ouders en ging ik met een vriendin vooral voor het uitgaansleven. Later heb ik nog een stedentrip gemaakt naar Madrid en verbleef ik met een vriendin in een hostel. Het was ontzettend warm, want we gingen midden in de zomer. Maar ik was helemaal verkocht. De parken, de musea, de mensen, het eten….gewoon alles.
Weer een paar jaar later ben ik twee weken op taalcursus geweest in Alicante. Mooie, grote stad waar van alles is te doen. Na Alicante ben ik later nog twee maal naar Barcelona geweest, Valencia en Sevilla. Ook het uiterste zuiden van Spanje heb ik bezocht, Benalmádena. Van daaruit heb ik Malaga, Marbella en Mijas bezocht. Van de Canarische Eilanden heb ik Gran Canaria en Fuertaventura bezocht.
Ik kom er dus bijna elk jaar, wie weet is het de volgende keer het noorden van Spanje aan de beurt om te verkennen!

Sevilla

Ik ben het eens met wat veel bezoekers zeggen over Sevilla: Sevilla is een van de mooiste – zo niet de mooiste – stad van Spanje. Deze vierde stad van Spanje is een museum om doorheen te lopen, mede door de vele Moorse invloeden in de architectuur die nog steeds zichtbaar zijn, o.a. in het beroemde paleis Real Alcázar. En dan het wandelen langs het Bonanza kanaal, een uitmonding van de Guadalquivir, en over de bruggen over het water…prachtig!

Valencia

Valencia is de tweede grootste stad van Spanje waar ruim 8.00.000 mensen wonen. Een mooie, compacte stad die – als je niet te lui bent om te lopen – goed te voet kunt ontdekken. Heerlijke plek om te genieten van de zon, bezoekje te brengen aan de Kathedraal, het Turia Park, een van de musea en van het lekkere eten.
Ik was er in november en heb nog genoeg in de zon kunnen zitten!

Een bezoek aan Mijas Pueblo en hondenasiel ACE|SHIN

Tijdens onze vakantie in Benalmádena was een van de mooiste autoritten in Andalucië was toch wel de rit door de gemeente Mijas. Vooral door de zoektocht (ja, we waren verdwaald) naar hondenasiel ACE Animal Care España in La Cala de Mijas hebben we zo ongeveer de gehele gemeente Mijas gezien. Het was een prachtige rit de door de bergen, langs golfbanen en mooie huisjes. Je kunt in vervelendere plaatsen verdwaald raken…

Diana is Traveling2: Benalmádena

De badplaatsen Torremolinos, Fuengirola en Marbella aan de Costa del Sol waren mij wel bekend, maar Benalmádena niet. Ik las positieve referenties over deze plek en hoorde enthousiaste verhalen van mensen die deze plek hadden bezocht, dus het duurde niet lang of mijn ouders en ik hadden een appartement geboekt in Benalmádena. En wat een prachtige plaats hebben we ontdekt!

1 day in Málaga

Wat doe je als je 1 dag in Málaga bent? In mijn geval, veel lopen!
Het voordeel van een stad als Málaga, is dat veel bezienswaardigheden geclusterd zijn in het centrum. In 1 dag kun je dus veel zien.

Lees verder.

Costa Calma: relaxen aan de rustige kust

In Nederland regent het en is het koud. Kortom, het is winter. Mooie tijd om mijn reischeque in te leveren en naar de zon te gaan! Deze reischeque had ik afgelopen zomer gewonnen met het schrijven van deze blog. Ik heb gekozen voor Costa Calma. Costa Calma is een rustige badplaats op het eiland Fuerteventura, het twee na grootste eiland van de Canarische Eilanden.

Diana is Traveling2: Gran Canaria

De start van een moeder-dochter vakantie! Vanmorgen om 9.05 zou ons vliegtuig vertrekken richting Las Palmas, Gran Canaria, maar we hadden ongeveer 20 minuten vertraging. Uiteindelijk kwamen we na 4 uur en 20 minuten aan op Las Palmas, waar het lekker 25 graden was. Heel wat warmer dan in Nederland!